Forum Dive Trek Group

Inna pomoc - Gdzie kupić ogniwa do skutera?

Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 14:04
Temat postu: Gdzie kupić ogniwa do skutera?
Dzień dobry .
Potrzebuję takie coś:

NIMH rozmiar 2D, napięcie 1,20V
Wymiary celi 32,5 mm średnicy i 120mm długości.
w ilości 66 szt.


Było już blisko - kupiłem z najbliższego i w sumie jedynego miejsca jakie udało mi się znaleźć - z Czech. Okazało się, że musiałem je zwrócić bo kilka ostatnich lat spędziły bezczynnie na półce w sklepie i napięcie 0,0V.


Macie jakiś pomysł gdzie je kupić?
Chętnie nabędę te z przeznaczeniem "medycznym".


Wojtek
Andrzej Piekarski - 10-01-2018, 14:27
Temat postu:
może tu?
www.batimex.pl
Adam Jaworski - 10-01-2018, 14:33
Temat postu:
Kurde, są w ogóle takie? Nie możesz zespawać tego z 1D, które zamiast 120mm mają w długości po 61.5 i po prostu inaczej połączyć ze sobą części pakietów?

Pojedyncze D, z których ja korzystam, masz tutaj:

http://www.hurt.com.pl/2x-akumulatorki-everactive-r20-d-ni-mh-10000-mah-ready-to-use,p14119.html

http://www.hurt.com.pl/2-x-gp-r20-d-ni-mh-9000mah,p10895.html

Cena wyjdzie tylko w kosmos, bo 66 sztuk 2D to są 132 sztuki 1D czyli 66 opakowań za 56 PLN brutto - 3600+ PLN.
Cyborg - 10-01-2018, 14:37
Temat postu:
W Batimex'ie takich nie znalazłem, ale czemu nie kupić zwykłych D i połączyć ich w inny sposób?
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 14:51
Temat postu:
Bardzo dziękuję za pomoc!

Adam Jaworski napisał/a:
Nie możesz zespawać tego z 1D, które zamiast 120mm mają w długości po 61.5
Miejsca jest kontaktowo - nawet te nowe czeskie miały o bodaj 1 czy 2mm więcej i trzebaby to mocno upychać w komorze na aku.
Cały pakiet mieszka w wodoszczelnej obudowie którą... ostatecznie można zamienić jakąś inną.

Dlatego na początek spróbowałbym kupić te w oryginalnym rozmiarze - może się uda...



edit:
a czy przypadkiem nie jest tak, że jeżeli zamiast 20, załaduję 40 mniejszych ogniw to szanse na problem z którymś z ogniw rosą 2x ?
Cyborg - 10-01-2018, 14:57
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
Miejsca jest kontaktowo - nawet te nowe czeskie miały o bodaj 1 czy 2mm więcej i trzebaby to mocno upychać w komorze na aku.

Nie potrzebujesz raczej więcej miejsca, tylko inaczej połączyć. Oryginalne 2D też łączone są szeregowo i równolegle. Napisz jakie jest napięcie wyjściowe tego pakietu i prześlij jakieś zdjęcie, jak ułożone są ogniwa.

Edit:
Albo wyślij od razu te zdjęcia i dane do Batimexu - tam zgrzewają pakiety z ogniw wg wytycznych zamawiającego i napiszą Ci czy dadzą radę zgrzać taki pakiet z ogniw D.
Adam Jaworski - 10-01-2018, 15:29
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
edit:
a czy przypadkiem nie jest tak, że jeżeli zamiast 20, załaduję 40 mniejszych ogniw to szanse na problem z którymś z ogniw rosą 2x ?

Zapewne, tylko jest pytanie, czy ogniwa "2D" w ogóle w formie pojedycznych walców wychodzą z fabryki, czy też są to jakieś wariacje na temat wkładów produkowanych jako "1D" ze sprytnie zrobionymi wyprowadzeniami na górę i dół walca (połączenie typu 2P).

Myślę sobie, że do takiego pakietu to by trzeba było już jakiś balancer zrobić, żeby się ładowały te ogniwa choćby jakoś "sekcjami" a nie wszystkie na raz w kupie.

Zobacz też na pojemność - te, które Ci zalinkowałem, mają 10.000mAh - być może w porównaniu z normalnie dostępnymi 2D jest tak, że możesz ich po prostu wsadzić o jedną sztukę mniej na dostępnej długości obudowy, a i tak na amperogodzinach wyjdziesz mocno do przodu?
martin - 10-01-2018, 15:43
Temat postu:
Adam Jaworski napisał/a:
tylko jest pytanie, czy ogniwa "2D" w ogóle w formie pojedycznych walców wychodzą z fabryki

2D jest jakims dziwnym, nie znanym wiekszosci dystrybutorow formatem.

Wojtku, mozesz wkleic zdjecia pojedynczej celi, tak zeby mozna bylo przeczytac napisy?
Jarek Andrzejewski - 10-01-2018, 15:57
Temat postu:
W BTO są 33x90,5mm, 13Ah. Może z braku x120 te się nadadzą? Jaką pojemność miały oryginalne?
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 16:15
Temat postu:
Hej.
Dziękuję za pomoc.

Ogniwa mogą już nie być produkowane - to pakiety do moich 3 skuterów Silent Submerge N19.
Robili je Amerykanie, więc nie wykluczam, że ogniwa były bardzie popularne na tamtym rynku.
To co jest do zrobienia, to zasilenie skuterów w sposób maksymalnie prosty i skuteczny.
Możemy pójść w LiIon, ale wcześniej wolałbym jednak spróbować po staremu.
Pakiety są w tej chwili u Michała - wieczorem pewnie załaduje fotkę pojedynczego aku z oznaczeniami.

Adam, pojemność oryginalnych aku i tak nie zabijała - wolałbym jej nie zmniejszać, a powinniśmy pomyśleć o spadającej sprawności aku w zimnej wodzie.

Jarek o ile się nie mylę 14Ah (albo więcej) napięcie max 30V ? - ale to bardziej zgaduję niż pamiętam .

Na razie jedyna fotka "z daleka" jaką mam.



Wszystkie ogniwa są zamknięte w ciasno dopasowanym pojemniku.
Może jednak nie szukać ogniw nieistniejących i zrobić jakieś nowe zasilanie - przecież zawsze któraś cela może paść i znowu kłopot...
TomM wymieniał swego czasu swój aku - tutaj jego post.
Cyborg - 10-01-2018, 17:10
Temat postu:
Adam Jaworski napisał/a:
Myślę sobie, że do takiego pakietu to by trzeba było już jakiś balancer zrobić, żeby się ładowały te ogniwa choćby jakoś "sekcjami" a nie wszystkie na raz w kupie.
Nie trzeba. Do NiMH nie trzeba, a poza tym wcześniej też było to połączone równolegle-szeregowo i działało latami bez żadnego balancera. W nowej baterii tyle samo ogniw będzie połączonych szeregowo, żeby wyszło to samo napięcie, tylko 2x więcej równolegle, a do tego balancer niepotrzebny.

Wojtek A. Filip napisał/a:
Możemy pójść w LiIon
Ale do tego potrzebujesz zupełnie nową ładowarkę, najlepiej z balancerem, trzeba będzie dobrać dodatkowy balast, żeby zachować neutralną pływalność skutera. LiIon maja bardzo dobry stosunek pojemności do masy, stosunek pojemności do objętości już taki sobie. Zamiana na LiIon ma sens jeżeli jesteś w stanie upchnąć baterię większej objętości w obudowie skutera (ta pusta przestrzeń do silnika?) bo na masie nic nie zyskasz (masa całości musi pozostać bez zmian).
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 17:24
Temat postu:
Cyborg napisał/a:
Ale do tego potrzebujesz zupełnie nową ładowarkę, najlepiej z balancerem, trzeba będzie dobrać dodatkowy balast, żeby zachować neutralną pływalność skutera

To tylko niektóre kłopoty.
Skuterowi zabieranemu do jaskini stawia się inne wymagania niż temu na wraki.
Nie chciałbym używać 1/5 pojemności aku i wiedzieć, że mógłbym 5x dłuzej - bo i po co?
Znakomita większość dobrych nurkowań skuterowych zamyka się w 60 minutach skutecznego płynięcia, a do naprawdę grubych spraw moje skutery się nie nadają geek .

Czyli próbujemy po staremu salut .

Martin - tutaj są te aku z Czech, a dokładniej ich parametry
2D nimh 22000Ah 1,2V
Cyborg - 10-01-2018, 17:56
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
tutaj są te aku z Czech, a dokładniej ich parametry
2D nimh 22000Ah 1,2V

Wojtek, pisałeś o wymaganiach, bezpieczeństwie, a kupiłeś chińskie ogniwa firmy krzak.
Nie bezpieczniej złożyć baterię z ogniw renomowanego producenta, jak np. Sanyo, Panasonic czy choćby GP?
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 18:08
Temat postu:
Cyborg napisał/a:
Nie bezpieczniej złożyć baterię z ogniw renomowanego producenta, jak np. Sanyo, Panasonic czy choćby GP?
Oczywiście - podaj tylko adres sklepu i kupuję salut .
Cyborg - 10-01-2018, 18:17
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
Oczywiście - podaj tylko adres sklepu i kupuję salut .
Dostałeś przecież wcześniej: Batimex, BTO. Obydwie firmy zgrzewają baterie jakie chcesz i sprzedają ogniwa renomowanych producentów. Cała sprawa polega na tym żeby nie pchać się w żaden wynalazek typu 2D.
Jarek Andrzejewski - 10-01-2018, 18:17
Temat postu:
Cyborg napisał/a:
Nie bezpieczniej złożyć baterię z ogniw renomowanego producenta, jak np. Sanyo, Panasonic czy choćby GP?

Od 2009 Sanyo to Panasonic (Panasonic kupił Sanyo).
A "markowi" robią w rozmiarze 2D? To byłoby najlepsze wyjście.

W Batimeksie są 8Ah w rozmiarze 32,5x59,5 - może da się je zgrzać, żeby weszły (niekoniecznie muszą być zgrzane po 2 i potem tak, jak wczesniej). Adam zaproponował pojemniejsze, ale jeśli "długość ma znaczenie", to te są krótsze o parę mm na sztuce...
martin - 10-01-2018, 18:47
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
Oczywiście - podaj tylko adres sklepu i kupuję


Wyglada na to, ze producent tego typu cel jest jeden: NEXcell. Porozmawiaj z producentem:
Cytat:
Global:
E-mail: sales@nexcellglobal.com


Moze podpowie, gdzie to cudo mozna kupic w EU.
TomM - 10-01-2018, 19:10
Temat postu: Re: Gdzie kupić ogniwa do skutera?
Wojtek A. Filip napisał/a:
Okazało się, że musiałem je zwrócić bo kilka ostatnich lat spędziły bezczynnie na półce w sklepie i napięcie 0,0V.


Nie jestem pewny, czy nie zwróciłeś zbyt pochopnie. Ogniwa NiMH, które nie są połączone w pakiet nie muszą być zniszczone przez całkowite rozładowanie - to zależy od technologii wykonania samego ogniwa czyli od jakości. Po połaczeniu w pakiet to inna sprawa, ogniwa nawet dobierane nie są nigdy identyczne i zachodzi zjawisko "reverse charging", które niszczy ogniwo. Może należało je naładować każde z osobna ładowarką "modelarską" (taką "inteligentną") i sprawdzić pojemność i sprawność.
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 19:20
Temat postu:
Cyborg napisał/a:
Obydwie firmy zgrzewają baterie jakie chcesz
Niestety, w wypadku tych nietypowych ogniw, firmy te nie są już tak radośnie nastawione do klienta. Zacząłem od Wamtechnik i mimo początkowej radości, okazało się, że owszem, gdybym tych skuterów miał 100 albo więcej to weszliby w taki projekt...

Stąd poszukiwania samych ogniw, których wspomniane firmy nie posiadają, a podpowiedzi, które uzyskałem to: słyszeliśmy, że ten rozmiar mają w Czechach - no i mają...

Martin, dziękuję - napiszę i będzie jasne czy gdzieś w okolicy są dostępne (jeżeli w ogóle) salut .

Wychodzę z założenia, że jeżeli uda się zrobić wszystko w starych rozmiarach i typach, to nie tylko nie trzeba szukać elektroniki, ale także mam komplet ładowarek, i obudów do pakietów.
Jeżeli będzie klops - to budujemy rakietę Wink
Cyborg - 10-01-2018, 19:35
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
Niestety, w wypadku tych nietypowych ogniw, firmy te nie są już tak radośnie nastawione do klienta.
Ale, Wojtek, chodzi właśnie o to żeby zgrzali z typowych ogniw D, które sami sprzedają i wymiar zewnętrzy pasował. Pytałeś?
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 19:37
Temat postu:
TomM napisał/a:
Może należało je naładować każde z osobna ładowarką "modelarską" (taką "inteligentną") i sprawdzić pojemność i sprawność.
Na moje oko wyglądały jak nówki z Niemiec Wink . Zawiozłem więc to speca, a on że klops, no to zwróciłem.
Później pytałem jeszcze kilku i opinie były dosyć spójne:

nowe ogniwo powinno mieć co najmniej 40-50% napięcia znamionowego
ogniwo nowe, z półki z napięciem 0,0V bywa, że daje się uruchomić, ale traktowanie go jako pełnowartościowego to nie najlepszy pomysł.
Pytany o zdanie Trojan określił to tak, jeżeli cena to 10% rynkowej wartości, to możesz kupić kilkaset i wybierać, próbować ładować i coś tam złożysz, ale to nie jest zgodne ze sztuką.

Kiedyś zrobiłem ostatni, przedśmiertny upgrade skuterów, które miały potem jeszcze "podziałać". Były tam takie właśnie podniesione z umarłych ogniwa.
Testy w basenie - niestety za krótkie, były zadowalające.
Potem pojechały prosto do Ojamo. Naładowane, wypucowane. Chłopcy nastawieni bojowo na rekord świata, obładowani flachami płyną... aż tu całkiem znienacka po całych 15- 20 minutach dało się słyszeć bliżej niezidentyfikowane słowa wypowiadane w automaty - generalnie chodziło o sposób ukatrupienia specjalisty który je serwisował.

Od tego czasu, w trosce o zdrowie nurkujących kolegów postanowiłem więcej nie ryzykować i kupić coś, co w ogólnym rozumieniu uchodzi za sprawne bez konieczności naprawiania na początku Smile .
Jarek Andrzejewski - 10-01-2018, 19:40
Temat postu:
Takich nie ma, ale może się przyda panu, pani, społeczeństwu: https://eu.industrial.panasonic.com/battery-finder-html-app
Wojtek A. Filip - 10-01-2018, 19:41
Temat postu:
Cyborg napisał/a:
Pytałeś?
Do Wamtechnik najpierw zadzwoniłem, potem się umówiłem, na koniec zawiozłem (bo miało być fajnie) i okazało się, że nie potrafią tego zrobić.

Do pozostałych tylko dzwoniłem - zresztą namiary dostałem tu na forum, i okazało się że brak takich ogniw (podałem to co w opisie tych czeskich + że ma był ładnie zrobione i wsadzone do rury, albo przynajmniej do tego przygotowane - w sensie żeby tam się zmieściło.
Nie wiem jak to mam rozumieć w myśl tego co piszesz, ale potraktowałem to jako: nie zrobimy.



edit:
caramba... może o tej rurze miałem nic nie mówić - naopowiadałem, bo chciałem, żeby nic nie przerabiać, a oni się może wystraszyli i...
Cyborg - 10-01-2018, 20:11
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
Nie wiem jak to mam rozumieć w myśl tego co piszesz, ale potraktowałem to jako: nie zrobimy.
Bo upierasz się w kółko żeby użyć tego egzotycznego rozmiaru 2D. Poproś o zrobienie ze standardowych ogniw D, jakie mają w sprzedaży pakietu o rozmiarach i napięciu takim, jak Twój obecny pakiet i tyle.
martin - 10-01-2018, 20:56
Temat postu:
Wojtek A. Filip napisał/a:
napiszę i będzie jasne czy gdzieś w okolicy są dostępne

tylko pytaj zaraz o cala Europe Wink
Michał Hoffa - 10-01-2018, 21:14
Temat postu:
Panowie, ostudzę Wasze myśli.
Ogniwa są rozmiaru 2D i nie są to sztukowane 2xD a jedno duże ogniwo.
Masa akumulatora jest znaczna i zamiana na proponowany rozmiar F , który jest produkowany przez firmę Saft jest o tyle kłopotliwa że mamy na start pojemność mniejszą o 6-8 Ah i masę a jak wiemy ma to znaczenie.
Na ogniwach nie ma oznaczeń, mogła je produkować Firma JJJ lub Nexcell, Saft w ofercie nie ma tego rozmiaru ( już nie ma bo może kiedyś miał)
Pragnę też poinformować znawców, iż ogniwo w technologi wodorkowej, które ma napięcie 0,0V lub niższe niż 0,60V jest praktycznie nieodwracalnie zniszczone i próby jego " rozruszania" inteligentną ładowarką tudzież prostownikiem lub innym źródłem prądu często kończą się nawet detonacją czego wielokrotnie doświadczyliśmy w modelarskim wyczynie. Jego pojemność po tak głębokim rozładowaniu nieodwracalnie maleje. Dolne napięcie eksploatacji takich ogniw to 1V a górne szczytowe napięcie ładowania to 1,50V.
Składanie pakietu z 40 ogniw w rozmiarze D oczywiście jest możliwe ale taki kombinat to potencjalne problemy ( różne oporności ogniw i różne spadki napięć na nich) Oryginalny akumulator tego skutera to 20x1,20V. Miejsca w puszkach na składanie z ogniw D nie za bardzo jest.
Jeżeli natomiast chodzi o markę ogniw w tej technologi to prym wiedzie Saft, GP, i Sanyo. Niestety nie mają one w swoich ofertach tego typu ogniw.
Dysponuję w tej chwili jedną z lepszych ładowarek do ogniw NI-XX jaka została wyprodukowana, jest to schulze chamäleon isl 8-936g , i naprawdę bałbym się ruszać na siłę trupów z napięciem 0,0V . Każdy kto w modelarstwie miał kontakt z tego typu celami o większej pojemności wie o czym mówię.

Na dziś sytuacja jest taka, że stoję przed decyzją czy próbować przerobić te zasilania na zasilania Litowe. Problemem jest masa oryginalnego akumulatora bliska 9 kg. Miejsca w pojemniku musi wystarczyć na ogniwa, układ PCB do nich i balast. Zysku pojemności nie będzie bo nie ma na to miejsca a komplikacja takiego akumulatora jest znaczna bo musiał by być to przynajmniej układ 6S7P. Jego awaryjność z racji użytej elektroniki i ilości połączeń jest potencjalnie większa niż układ 20xNI-MH .

Zapraszam do dyskusji, może razem uda się pomóc Wojtkowi.
TomM - 11-01-2018, 07:31
Temat postu:
Michał Hoffa napisał/a:
Panowie, ostudzę Wasze myśli.


Ogniwa już zwrócone, więc myśli nie są szczególnie ciepłe.
Na pewno masz doświadczenie z ogniwami rozmaitymi. Weź jednak pod uwagę, że to były fabrycznie nowe, nigdy nie ładowane i nie formowane cele do budowy pakietów (z blaszkami), prawdopodobnie z anodą zawierającą lantan. Z mojego doświadczenia te ogniwa 2D są wyjątkowo wredne, bo ulegają bardzo szybkiemu samorozładowaniu (50% miesięcznie). Wprawdzie wraz z postępem rozładowania proces ten zwalnia, ale można oczekiwać, że po 6-9 miesiącach od wyprodukowania będzie śladowe napięcie na celi.

W każdym razie porównanie samorozładowania ogniw F i 2D wypada bardzo niekorzystnie dla tych ostatnich. Trwałość pakietu z 2D jest kiepska, producent skutera SS zresztą wcale tego nie kryje. W dokumentacji jest mowa o szybkiej degradacji pakietu - po 3 latach konieczna wymiana, po 2 latach ok 50% pierwotnej pojemności.
Pakiet z ogniw F jest wyraźnie bardziej trwały.

Przypuszczam, że zakupienie ogniw 2D, które mają 1.2 V na celę w chwili ich pozyskania będzie bardzo trudne. Prawdopodobnie najpewniejszą metodą będzie zakup nowego kompletnego przedziału akumulatora w Jupiter, FL (producent nie sprzedaje pakietu, tylko cały kompletny pojemnik uszczelniony i gotowy do zabudowania).
Być może najbardziej sensowny byłby upgrade N-19 do Vipera - producent oferuje komplet: pojemnik LiIon, odważnik, łądowarkę, moduł elektroniczny realizujący biegi w miejsce zabezpieczenia w N-19, tylko jest poważny problem: transport. Najpewniejszy chyba morski Smile
Nawet osobisty zakup w Jupiter, FL niewiele da, bo legalnie takiego pakietu nie da się przewieźć samolotem, ani rejsowym ani nawet air cargo. No i cena upggrade'u dość słona. Natomiast efekt powalający. Poczciwy N-19 uzyskuje drugie życie - podwójny zasięg i biegi jak w Cudzie - jak dołożyć do tego aluminiowe łopatki w miejsce plastikowych, to naprawdę wymiata.
Pływałem na takim skuterze (od Eda Sorensena) i napaliłem się na upgrade do Vipera. Nastrój trochę siadł, gdy się okazało, że N19 da się przewieźć rejsowym samolotem w torbie jako dodatkowy bagaż (23 kg) tak Vipera się praktycznie nie da. Musiałby na stałe "zamieszkać" w Stanach, albo musiałbym np. kupić samochód w USA, do bagażnika wsadzić Vipera i zaimportować drogą morską. Chodziło mi to po głowie, ale odpuściłem...

W zamian zakupiłem cele 2D w czeskiej Ostrawie, (też miały śladowe napięcie, już nie pamiętam jakie), pakiet został zgrzany, skuter powrócił do pełnej sprawności, pakiet zdegradował się w identycznym tempie jak oryginalny (w 2 lata).

Pewnie te Wojtka cele pochodziły z tej samej dostawy co te "moje", tylko ja zgrzewałem pakiet dobrych parę lat wcześniej.
Michał Hoffa - 11-01-2018, 07:57
Temat postu:
Niemniej jednak ogniwo w tej technologii z zerowym napięciem a nawet niektóre egzemplarze miały zamienioną polaryzację, jest ogniwem nic nie wartym. Próby ratowania takich trupów kończą się tym, że z 60 sztuk uda wybrać się 15-20 o jakiejkolwiek pojemności zazwyczaj szczątkowej. Ładowanie ich na siłę powodowało u nas detonację , trzeba mieć świadomość, że taka cela zamknięta w stalowej puszce to mały granat. My w wyczynie używaliśmy ogniw rozmiaru SUB-C i to na tycyh ogniwach i tej technologii porobiłem swoje największe wyniki na arenie światowej- stąd moja wiedza i obycie z tym typem zasilania. Nie zliczę chyba ile sztuk przebrałem i poskładałem w pakiety. To była praktycznie ciągła praca bo cele umierały jedna po drugiej. Ogniwa NIMH zwłaszcza te o większych możliwościach prądowych słyną z samo rozładowania. Doskonale to było widać jak sie na nich ścigaliśmy naszymi modelami. Ładowanie musiało być w punkt czasu przed biegiem, ogniwa wygrzane i ciepłe pakowane w model. Będę się mimo wszystko upierać iż nowe cele z zerowym napięciem są nic nie warte. W modelarstwie technologia ta odeszła praktycznie w zapomnienie i takie ogniwa dziś sporadycznie służą do zasilania nadajników modelarskich i autek- zabawek.

PS w zeszłym roku będąc nad Hańczą widziałem zdjęcie skutera po wybuchu akumatora typu NIMH, detonowała jedna cela, podmieniona przez właściciela i ładowana w całości ze starymi. Zniszczenia były znaczne , być może ktoś zna bliżej temat, ja widziałem tylko zdjęcie resztek skutera.
Michał Hoffa - 11-01-2018, 13:08
Temat postu:
Jest pewna opcja...

Zastosować 8 takich ogniw szeregowqo i dwie takie paczki równolegle.
https://www.bto.pl/produkt/41488/headway-lfp38120(l)-10000mah-lifepo4
Do tego układ zabezpiecz.
https://www.bto.pl/produkt/44343/pcml08s25d132-dla-256v25a
Oraz ładowarkę
https://www.bto.pl/produkt/41446/ladowarka-lifepo4-8sf-256v-7a-240w

Z tym, że taki pakiet trzeba by zgrzać a nie lutować. I też będzie problem gdzie w puszkę upchać układ zabezpieczający.
Wojciech Gajowniczek - 11-01-2018, 14:11
Temat postu:
Rok temu widziałem w N19 pakiet z czegoś takiego:
https://www.bto.pl/produkt/31801/headway-lfp38120(s)-10000mah-lifepo4
Nie znam bliższych szczegółów pakietu.
TomM - 11-01-2018, 16:36
Temat postu:
Michał Hoffa napisał/a:
I też będzie problem gdzie w puszkę upchać układ zabezpieczający


Nie tylko. W N19 w przedziale silnika jest kostka z elektroniką zabezpieczającą oryginalny pakiet NiMH, odcinająca zasilanie gdy napięcie pod obciążeniem spadnie poniżej pewnej wartości. Trzeba ją zdemontować do LiXXn. Oryginalny pakiet uprgade do Vipera zawiera w to miejsce moduł elektroniczny realizujący "biegi" i "miękki start". Jest to o tyle istotne, że w N19 spust jest mechaniczny, bez elektroniki. Powoduje to problemy z płytką zabezpieczającą pakiet LiXX, bo prąd chwilowy w momencie startu silnika jest o wiele wyższy niż pobór nominalny.
Zazwyczaj próby przeróbki N19 na pakiety LiXX mają w tym miejscu problem.

Być może warto zaimportować od producenta sam moduł biegów i miękkiego startu.
Dariusz Szymański - 11-01-2018, 17:28
Temat postu:
Do miękkiego startu czasami wystarczy zwykły mosfet z filtrem RC na bramce (dobrany tak żeby nie sfajczyć fet'a)
Edit:
Lub modyfikacja rezystorów pomiarowych płytki zabezpieczającej pakiet i dolutowanie im równolegle odpowiednio dużego kondensatora Wink (żeby chwilowe szpilki nie aktywowały zabezpieczenia)

2.0 Powered by phpBB modified v1.9 by Przemo © 2003 phpBB Group and little modified v 0.1 by Mariusz